Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Vernieuwde lobby in Ziekenhuis Geel

Ziekenhuis Geel

Vanaf vandaag kan je in de vernieuwde lobby van Ziekenhuis Geel opnieuw terecht voor een hapje en een drankje.

Het ziekenhuis koos voor een zelfbedieningsformule waarbij bezoekers en patiënten de keuze hebben uit een ruim assortiment aan kleine versnaperingen, verse salades, frisdranken en koude maaltijden. Koffieliefhebbers kiezen hun favoriete warme drank aan een Starbucks® koffiecorner. Maar ook als je gewoon even je mails wil bekijken, rustig een boek wil lezen of een babbeltje wil slaan met een van onze vrijwilligers ben je welkom in de Lobby.

Sinds begin juni moesten de patiënten en bezoekers van Ziekenhuis Geel het doen zonder cafetaria en winkeltje. De vorige uitbater had namelijk onverwacht de boeken neergelegd en het ziekenhuis vond niet meteen een overnemer. Het stond bovendien ook op de planning om de inkomhal, waaronder ook de zone met de cafetaria, te verbouwen. De verbouwingswerken aan die zone zijn nu afgerond en de vernieuwde lobby werd in gebruik genomen.

“Met de opening van de Lobby sluiten we de eerste fase van de verbouwingswerken in onze inkomhal af. In een volgende fase pakken we de opnamebalie en zone met de inschrijvingskiosken aan. Het is voornamelijk de bedoeling om alles te moderniseren en aan te passen aan de nieuwe noden en gewoontes. Rond de jaarwisseling hopen we dat onze inkomhal er helemaal anders uit zal zien,” vertelt Danny Van Reeth, directeur technische en facilitaire dienst van Ziekenhuis Geel.

Ook het meubilair van de Lobby krijgt nog een opfrisbeurt.

“Momenteel hebben we ervoor gekozen om de tafels en stoelen van de vorige cafetaria te hergebruiken. Maar eens alle verbouwingswerken in de inkomhal afgerond zijn, wordt ook de Lobby definitief verder aangekleed. Het is de bedoeling om de inrichting huiselijker en gezelliger te maken. Denk aan comfortabele zeteltjes, warme verlichting en wat groen,” vult Danny Van Reeth aan.

Meer dan een cafetaria

De directie van Ziekenhuis Geel speelde al langer met het idee om de formule van een cafetaria in de inkomhal te herbekijken. Een meer flexibele formule waarbij er geen rekening moet gehouden worden met beperkte openingsuren of het verplicht nuttigen van een drankje of een maaltijd kreeg de voorkeur.

“We hebben gekozen voor een nieuw concept, waarbij onze patiënten en bezoekers veel meer vrijheid krijgen. De Lobby is een ruimte waar je terecht kan om iets kleins te eten of te drinken. Maar je kan er even goed rustig zitten na een gesprek met een arts of je mails nakijken, terwijl je bijvoorbeeld wacht op een familielid dat op consultatie is,” legt Jan Flament, CEO van Ziekenhuis Geel uit.

Bovendien is de nieuwe Lobby doorheen de dag vrij toegankelijk voor iedereen.

“Waar de vroegere cafetaria slechts beperkte openingsuren had en enkel op weekdagen geopend was, is de Lobby alle weekdagen open van 6.45u tot 20.45u en in het weekend en op feestdagen van 8u tot 19.45u. De openingsuren lopen dus gelijk met die van onze opnamebalie,” vult Jan Flament aan.

Ruim assortiment

Voor de uitwerking van het nieuwe concept ging Ziekenhuis Geel in zee met Selecta. Dit Zwitsers bedrijf is marktleider op het gebied van koffieconcepten, fris-, snack- en fresh food oplossingen. Voor Ziekenhuis Geel werkten ze een zelfbedieningsconcept uit dat al in verschillende bedrijven werd uitgerold onder de naam Foodies. Het is de eerste keer dat dit concept ook in een ziekenhuis voor patiënten en bezoekers in gebruik wordt genomen.

“Het principe is in feite simpel. Het zelfbedieningsconcept biedt de patiënten en bezoekers een ruim aanbod aan kleine versnaperingen, verse salades, frisdranken en koude maaltijden. Dit aanbod wordt voortdurend door ons aangevuld. Op basis van de lokale voorkeuren kan dit in de toekomst ook nog wijzigen of uitgebreid worden. Heb je je keuze gemaakt, dan kan je eenvoudig zelf afrekenen aan de kassa en genieten van je aankoop,” aldus Tim Goossens, General Manager van Selecta.

 

Wie ’s morgens niet zonder zijn of haar Blonde Roast Vanilla Cappuccino kan, is vanaf nu bij Ziekenhuis Geel op de juiste plaats. “We hebben inderdaad ook aan alle koffieliefhebbers gedacht. In ons concept voorzien wij een Starbucks® koffiecorner, waar iedereen zijn favoriete Starbucks® koffie of thee kan kiezen,vult Tim Goossens, General Manager van Selecta aan.

Sociaal gebeuren

Om de patiënten en bezoekers wegwijs te maken in de nieuwe Lobby kan Ziekenhuis Geel rekenen op haar netwerk van vrijwilligers. “Onze vrijwilligers zijn er om mensen die zich onzeker voelen, te helpen met woord en daad. Ze zullen ook proberen de orde en netheid wat te bewaren en een toeziend oog bieden. Uiteraard staan ze ook steeds klaar om een gezellige babbel slaan. Want ook dat is belangrijk in een ziekenhuis,” aldus Hubert Kerstens, facilitair manager van Ziekenhuis Geel.

Vertrouwde gezichten

Het winkeltje van Ziekenhuis Geel, dat zich naast de Lobby bevindt, is sinds enkele dagen ook opnieuw geopend. Hier kunnen patiënten en bezoekers terecht voor een kleine attentie, dag- of weekbladen en wenskaarten.

“Bij de zoektocht naar een nieuwe overnemer voor het winkeltje vonden we het extra belangrijk dat die partij bereid was om de twee vorige personeelsleden opnieuw in dienst te nemen. De dames in kwestie waren al verschillende jaren werkzaam in ons ziekenhuis en zijn daardoor vaste waardes geworden voor heel wat van onze patiënten, bezoekers en personeelsleden. We zijn dan ook heel blij dat de huidige overnemer meteen akkoord ging met onze voorwaarden, zegt Hubert Kerstens, facilitair manager van Ziekenhuis Geel.

Het winkeltje van Ziekenhuis Geel is op weekdagen geopend van 9u tot 19u en in het weekend van 11u tot 19u.

www.ziekenhuisgeel.be 

Twitter: @ziekenhuisgeel

Over Ziekenhuis Geel

Ziekenhuis Geel is een regionaal ziekenhuis dat een waaier van diensten aanbiedt. Het ziekenhuis telt 300 bedden en is jaarlijks goed voor 150.000 raadplegingen, 45.000 opnames (inclusief dagopnames), 14.000 chirurgische ingrepen, 370.000  technische onderzoeken, 3 miljoen labo-analyses en 22.000 patiënten op spoed.

Daarnaast huisvest het ziekenhuis ook het bekende Revalidatiecentrum Kempen, één van de grootste en best uitgeruste revalidatiecentra van het land.

Ziekenhuis Geel wil toonaangevend blijven in de regio Kempen door goede samenwerking binnen het Ziekenhuisnetwerk Kempen met de ziekenhuizen H. Hartziekenhuis Mol, AZ Herentals en AZ Turnhout.

Ziekenhuis Geel cafetaria

Ziekenhuis Geel cafetaria

Ziekenhuis Geel

Deel dit artikel